Umzumbe, Umkoma’s, St. Lucia & Swaziland – Het einde van onze Epic South Africa Journey

We hebben onze kleine Chevy Spark van Port St. Johns naar Umzumbe gereden om te verblijven bij de aanbevolen backpackers – Mantis en Moon. Er waren daar helemaal geen toeristen! Alleen ik, Nick en de 3 medewerkers die daar werkten. We keken met hen op, gingen naar beneden om het strand te bekijken. Ik was echter niet echt geïnteresseerd in zwemmen omdat er talloze geweldige witte haaien in de omgeving zijn en hoewel ze een net opzetten hebben om te voorkomen dat ze binnenkomen … dat doen ze! Umzumbe werd echter een beetje een gongshow. Het punt om daarheen te gaan was voor Nick om te duiken in de nabijgelegen stad Umkomomas. We hebben het georganiseerd en hij zou daar om 07.00 uur op dag 2 duiken. Lang verhaal kort, alles wat fout had kunnen gaan, deed … van een lekke band tot het vergeten van de aanwijzingen, enz. Noem maar op, het gebeurde! Dus in plaats van die dag te duiken, gingen we uiteindelijk naar het Oilbi Gorge National Park, dat [bleek] geweldig te zijn.

Mantis & Moon Backpackers, Umzumbe, Zuid -Afrika
Onze bungalow in Mantis & Moon, Umzumbe, Zuid -Afrika

De oribi -kloof is een spectaculair gebied aan de rivier de Umzimkulwana en is een van de hoogtepunten van de zuidkust. We kozen de wandeling van 10 km en vertrokken in de dikke jungle. Er was een pad maar geen tekenen of zo, dus we moesten echt kijken om ervoor te zorgen dat we op de route bleven … wat we een paar keer niet hebben gedaan! Het pad zigeerde en zagged met de rivier aan de ene kant van ons en pure kliffenzijde aan de andere. De wandeling eindigde bij een prachtige waterval, waar we in staat waren om in over tonijnsalades helemaal alleen te genieten, wij waren die dag de enige wandelaars op het pad. Nog een geweldige dag in Zuid -Afrika.

Wandelen langs een rivier bij de Oribi Gorge, Umzumbe, Zuid -Afrika
Prachtige waterval in de Oribi Gorge, Umzumbe, Zuid -Afrika
De volgende dag was Nick in staat om te duiken. Helaas werkte het weer niet samen. We kwamen om 6.30 uur aan in Umkoma en hij kreeg helemaal klaar. De Zodiac Boat ging in de verraderlijke oceaan. De lancering was krankzinnig, het kleine boot vertrok over enorme golven en het leek erop dat hij wit waterraft was! Ze waren daar om twee duiken te doen en tussen de eerste en de tweede duik zaten ze op de boot totdat de oppervlaktetijd van 1/2 uur voorbij was. Gedurende die tijd gooide iedereen over van zeeziek – behalve Nick en de duikinstructeur. De golven waren zo groot dat het helemaal niet plezierig was. De tweede duik die hij deed, maakte het echter allemaal de moeite waard. Ze gingen naar Raggie Caves Dive -site en hij zag uiteindelijk ongeveer 10 raggie tandhaaien en verzamelde zelfs 2 grote haaientanden van de zandige bodem! Een ideaal souvenir.

Na de duik gingen we naar het noorden naar de UNESCO -werelderfgoedlocatie van Isimangaliso Wetland Park. Het park strekt zich uit voor 200 km van de Mozambicaanse grens tot het zuidelijke uiteinde van Lake St. Lucia. Dit fantastische park beschermt 5 verschillende ecosystemen: offshore riffen en stranden, meren, wetlands, bossen en kustbossen. We trokken het kleine stadje St. Lucia binnen en zodra onze hoofden het kussen bij onze backpackers raakten, waren we weg. Een zeer lange dag van duiken en rijden … en gedurende die tijd werd ik verkouden. De volgende ochtend namen we onze auto mee naar het estuarium Lake St. Lucia om de verschillende ecosystemen en hopelijk nijlpaarden te zien. We hadden geluk, het eerste kleine pad dat we naar beneden reden, zagen we onze eerste nijlpaarden; Niet slechts één, maar 8! Ze lazie rond een klein waterpartij en zongen zich aan de kust. Het waren massieve, grijsachtige, roze klodders met de schattigste kleine oren. We vonden ook een grote krokodil die naast hen aan de kust lag. Een geweldige start van onze natuurrit door het park. We gingen naar een paar andere plekken en zagen nijlpaarden in de wetlands, nog meer weg dan de eerste waarneming. We vonden ook buffalo, zebra’s, bavianen, talloze antilopen en verschillende vogelsoorten. Het was een geweldige dag. thuis voor het avondeten en een vroege nacht.

Nijlpaarden in het estuarium van St. Lucia, Zuid -Afrika

Zou die slagtanden niet in de weg willen staan. Warthog in het estuarium St. Lucia, Zuid -Afrika
Prachtig gezichtspunt in het estuarium van St. Lucia, Zuid -Afrika
Een ideale plank voor nijlpaard en croc spotten. St. Lucia Estuary, Zuid -Afrika
De volgende dag waren we vroeg op … Again. Op weg naar het Imfoluzi National Park om nog een Self Drive Safari te doen! Dit park was veel, veel moeilijker om de dieren te herkennen, de borstel was dikker dan de andere parken waar we waren geweest, dus we moesten echt zoeken om de ongrijpbare dieren te zien. We hebben het echter geweldig gedaan en hebben uiteindelijk ongeveer 15 giraffen gezien, talloze kuddes wiildebeest en 12 witte neushoorns (er is misschien ook een zwarte neushoorn geweest, maar het is moeilijk te zeggen). Nu hebben we alles gezien wat we wilden zien … behalve voor de luipaard, hopelijk zien we dat later in de reis. Het sceneEry was ook geweldig en we reden naar een zeer hoog gezichtspunt om de vlaktes te zien bezaaid met antilope, buffel en zebra’s beneden. Terwijl de zon onderging, gingen we terug naar St. Lucia Town voor een goede maaltijd en chats met de andere reizigers die bij onze backpackers verbleven. De laatste dag in St. Lucia werd besteed aan het chillen en veel belangrijker nog … niet vroeg opstaan! Geen wekker die dag.

Antelope in Imfoluzi National Park, Zuid -Afrika
Een slenterende giraf in het Imfoluzi National Park, Zuid -Afrika

Prachtig uitzicht in het Imfoluzi National Park, Zuid -Afrika
Onze tijd in Zuid -Afrika was met betrekking tot een einde. Maar eerst kozen we ervoor om naar het land Swaziland te gaan, een zeer klein land grenst aan 3 zijden aan Zuid -Afrika en aan 1 kant door Mozambique. Bekend om zijn conventionele manieren en verbluffende spelreserves. We zijn nog nooit eerder op een reserve gebleven en hebben ervoor gekozen dat dit het moment was om dit te doen. We gingen naar Milwane National Park en verbleven in het conventionele huis genaamd een “ronde”. Gemaakt van modder en gras, onze hut was enorm, vlekkeloos en had grote afgeronde ramen aan de zijkanten. Het was de meest pittoreske backpackers, pension, hotel, hostel of hut waar we ooit zijn verbleven !! De backpackers stonden op een aanzienlijk areaal omgeven door bergen en kilometers en kilometers graslanden.

Ons gousthouse ronde in het Milwane Reserve, Swaziland
Deze reserve is speciaal omdat er geen roofdieren (naast nijlpaarden en crocs) in het park zijn en dit stelt toeristen in staat om vrij te kunnen lopen met de andere onschadelijke dieren. Onze ochtenden werden besteed aan koffie en het ontbijt het beste buiten onze hut en het bekijken van de wrattenzwijnen, verschillende soorten antilope, struisvogel en gnoes die voor onze deur grazen. Het was een magische plek. We gingen op een dag ook een wandeling door het park en zagen heel veel dieren, waaronder substantiële nijlpaarden en krokodillen … vlak naast ons waren we zo dicht bij hen en zaten niet eens in een auto zoals gewoonlijk. Vrij geweldige ervaring. Op een nacht gingen we naar het hoofdkamp en bekeken we het conventionele Zulu -dansen voordat we terugkwamen naar onze ideale hut voor een andere geluidloze slaap.

Wakker worden met dieren in het wild in het Milwane Reserve in Swaziland
Op een wandeling door de spelreserve, Swaziland

Crocodile Island. Milwane Reserve, Swaziland
Prachtige roestkleurige wegen, Milwane National Park, Swaziland

We verlieten Swaziland na 3 nachten en gingen op weg naar onze eindbestemming in Zuid -Afrika, Pretoria. We brachten daar 3 nachten door in een echt geweldige backpackers en ontmoetten veel geweldige mensen. We waren er gewoon om onze auto terug te geven, ons Mozambique -visum aan te vragen en andere kansen en uiteinden te doen. Het was een geweldige stad, maar we hebben veel van onze tijd besteed aan het chillen, onderzoek doen en ons voorbereiden op het volgende avontuur … Mozambique, hier komen we!

Like deze post? Pin het!

Disclaimer: Geiten On the Road is een Amazon -medewerker en ook een filiaal voor sommige andere retailers. Dit houdt in dat we commissies verdienen als u op Links op onze blog klikt en koopt bij die retailers.